Sayfalar

13 Kasım 2013 Çarşamba

Enerji İksiri



Çok mu yoruldunuz? Üzerinizden sanki bir tren geçmiş gibi mi hissediyorsunuz? Çalışmak beni hayatım boyunca hiç yormadı. Huzurun yerindeyse güzel bir uyku uyursun, hiçbirseyin kalmaz sabaha. Zihin yorgunluğuysa taş taşımaktan zordur.

Zihin yorgunluğu nasıl atılabilir?

Bayanlar için ilk metod alışveriş, söylemeye bile gerek yok. Erkeklere de denemeleri önerilir. iyi gelebilir. En azından kafanızdaki sorunlari unutup, kredi kartını nasıl ödeyeceğinize odaklanırsınız. Bi işin şaka tarafi. Yeni şeyler, yeni başlangıçları çağrıştırıyor zihin haritalarında. Sanırım alisverisin büyüsü de burada biz kadinlar icin. En iyi gelen seylerden biri içerden dışarı iyileşmek. Yani iç giyim konusunu ihmal etmeyin. Babaanne modasını takip etmeyi bırakın. AVM ler bu konuda gayet kendini aşmış. Yurt dışındaki çoğu markalarin zincirleri var artık. Denk getirebilirseniz, sosyete pazarlari da daha uygun fiyatlara guzel ürünler sunuyor.

Diğer bir metod da cok uzun süredir yapmadığınız birşeyleri yeniden yapmak olabilir. Pikniğe gidip bisiklete binmeye ne dersiniz? Ben de uzun süredir, sanırım 15 yılı geçti bisiklete binmedim. Yarın denemeyi düşünüyorum. Biraz adrenalin, biraz gülmek, biraz kendinle dalga gecmek... Koyverin gitsin. En son bindiğimde bisikletin freni tutmuyordu ve manava girdim. Bu sefer manav kasap ihtimali olmayan geniş bir alan düşünüyorum.

Su şifadır zihin icin. Su olan bir yere gidin, suya girin yada sesini dinleyin. Hiçbir imkanınız yoksa daraldığınızda bir duş almak bile sizi rahatlatacaktır.

Evde de kendinizi rahatlatacak metodlar uygulayabilirsiniz. Melisa yada papatya çayı da sakinleştirir. Kahve içmekten iyidir. Biraz sabun köpüğü gibi filmler, komik stand uplar, en çok satan yazarların sürükleyici kitapları kafanızı dağıtmanıza yardım eder, kendinizi dağıtmanızdan iyidir. Ev dekorasyon dergileri yada erkekler için araba dergileri iyi hissettirir, umut verir, hayal kurmayı kolaylaştırır.

Yemekle ilgili birşey söylemek istemiyorum. Ya hiçbirsey yemiyoruz yorgunken yada bulduğunuz herşeyi mideye indirmekten alamiyoruz kendimizi ... Yemekle şaka olmaz. Aman bu konuya girmeyin. Alınan kilo geri verilmiyor dikkat...

Sevgili dostlarımız da çok iyi gelir yorgun ruhumuza. Biraz dertleşmek, biraz güçlü hissetmek için varlıkları yeter. Ama bunun için dostlarımıza daha önce yatırım yaptıysak tabi ki... Vermeden alamazsınız. Onlar sadece kötü günde aramak için değiller. Başınız sıkışmadan onlara vakit ayırın ve sizin için önemli olduklarını hissettirin. Hayat paylaşılmadıktan sonra neye yarar?

Ve asla düşünceleri, pirincin taşini ayıklar gibi kafanızdan tek tek ayıklamadan yatağa girmeyin. Sabaha kadar onları evirip çevirerek verdiğiniz mücadeledir asıl sizi yoran. Peki nasil kurtuluruz bu sıkıntı veren düşüncelerden? Ben onlardan kurtulmak için, kalkıp aklımdakileri yazıyorum, rahatlayıp yatıyorum. Onları belgelendirince zihnim rahatlıyor ve onları sabaha kadar kenara koymanın huzurunu yaşıyorum. Ben yazmaktan anlamam demeyin, edebiyat dersindeki kompozisyon ödevi değil hazırlayacağınız. Yada yarın bütün gazetelerde çıkmayacak. Yazın gitsin.

Hiç yorum yok: