Sayfalar

9 Haziran 2013 Pazar

Okullar Kapanirken


Calisan annelerin kabusu yaz tatili. Her bir dakikalari kiymetli guzelim cocuklarimi  isleyecek, egitecek birikimlerimi onlara aktaracak ne kadar vaktim var acaba?

Yakin zamanda farkettim bu vakitle ilgili degil. Onlara ayiracak yarim saat bile oldukca yeterli olabilir. Sorun enerji. Vaktimiz var da halimiz yok ugrasacak. Enerjimizi yiyip bitiren o kadar cok seyle dagiliyoruz ki. Baygin dusmus bir annenin o yarim saatte kendini ifade etme sansi yada tahammulu kalmiyor. Bos gozlerle dinliyormus gibi yapip kafa salliyoruz onlara. Nasil daha enerjisi yuksek bir hale gelebiliriz. Farkindayiz aslinda o yarim saatte yapacagimiz isi bu dunyada bizim yerimize kimse yapamaz.

Gecenlerde yorgun yorgun oglumla raylari doseyip tren oynarken esimden gonlumu alan hos biriki soz duydum. bu iltifat sanki 220 voltluk bir elektrik gibi carpti beni. O kadar gule oynaya vakit gecirdik cocuklarla. Nasil bir anda degisiverdim, o kadar yorgunluk  nereye gitti anlamadim. Demek ki insan yorgun olsa da bir anda enerjiyle dolabiliyor. Bunun baska yollari da olmali. Aramaya basliyorum merak etmeyin...
Cocuklarimizi is olarak gormeden nasil enerjiyle dolu olabiliriz ? En onemli isimizi ihmal etmeden hakkiyla nasil yapabiliriz? Cevaplari aramaya devam ediyorum deneme yanilma yoluyla yapilacak bir is degil annelik ama hicbirimiz profesyonel meslek olarak yapmiyoruz anneligi, bu yolda yururken duse kalka biraz da   el yordamiyla. Tek bildigimiz annemizden gordugumuz teknikler. Sartlar oylesine farkli ki bugun ise yaramiyor, hepsi islemiyor. Terlik firlatarak, kas goz isaretleriyle yada masa altindan cimdiklerle artik bu isler yurumuyor.

Gecenlerde masamda goz attigim annelikle ilgili bir kitabi goren hastam ise yariyor mu diye sordu, bilmiyorum ama beni konuyla ilgili tutuyor dedim. Amacim bana biraz fikir vermesi. Hakikaten okudugum seyle ilgili daha fazla kafa yordugumun farkindayim  En azindan bir seylerin eksik oldugunu farkediyorum.butun yazilanlari uygulamak degil amacim. Biraz kafa yormak bu ise. hepimizin cocuklari aile yapisi farkli. Hepimizin yontemleri tabi ki farkli olcak.  Her kitap bana bir fikir verse yeter. Ozellikle turk yazarlari tercih ediyorum cocuklar ve aile ile ilgili kitaplarda. Birkac noktadir her kitaptan bana kalan. Bir dostun dedigi gibi ,insan bu kitaplarin hepsini uygulamaya kalkmamali bir cumleyi hayatina soksa yeterli.

Bu kitaplardan beni etkileyen altini cizdigim yerleri paylasacagim sizlerle. Satir aralarinda bulduklarimi yorumlayacagim izninizle.

Tugba-

Hiç yorum yok: