Sayfalar

5 Temmuz 2013 Cuma

Tutum Nasıl Değiştirilir?

Sevmediğiniz bir işte mi calışıyorsunuz? Yoksa hayatınızdaki insanlar size hakkettiğiniz değeri vermiyor mu? Bircoğumuzun hayatımızda tatmin olamadığımız alanlar vardır. Bir önceki Kariyer ve Tutum başlıklı yazımızda tutumun hayatımızdaki öneminden bahsettik. Şimdi ise tutumumuzu nasıl değiştirebiceğimiz üzerinde duracağız.

Hakkettiğiniz başarı ve mutluluk sizi bekliyor. Bu yolculuğa baslamaya hazır mısınız?

İlk önce kabul etmemiz gereken gerçek, tutumumuzun birgun içinde değişmeyeceği. Başari ve isteklerimize ulaşmak sabır, kararlılık ve çok çaba ister. Öncelikle bunu kabul ederek başlamakta yarar var. Işte, adım adım tutum degiştirmenin yöntemleri:

1. FARKINDA OL: Dusuncelerinizin farkina varin. Dusuncelerimiz eylemlerimizi belirler. "Tutum Herseydir, Tutumunuzu Degistirin, Hayatinizi Degistirin" isimli kitabin yazari Jeff Keller soyle diyor: " Bugun bulundugunuz yere sizi dusunceleriniz ve inanislariniz getirdi. Bu noktadan itibaren, ayni dusunceler sizi gelecege tasiyacak. Icinde bulundugunuz durumdan menun degilseniz, dusuncelerinizi degistirmenin tam zamani. Ne dusundugunuz konusunda akilli olun. Farkindalik, olumsuz dusuncelerin kontrol altina alinmasini saglar.

2. İÇ KONUŞMANA KULAK VER: İç konuşmaniza kulak verin, kafamızın içindeki bu küçük sesin bizimle ne alıp veremediği var bilmem ama bizi en acımasızca eleştiren, bazen susmak bilmeden neleri basaramayacağımızı, nelerin mümkün olmadığını defalarca tekrar eden iç sesimizi de eğitmek mümkün. Bunun için oncelikle bu sesi dinleyip, kötü alışkanlıklarını duzeltmeliyiz.

İşte iç konuşmamızda yer değiştirmesi gereken birkaç kelime: Yapamam degil, yaparim, sorun degil, fırsat, problem değil, çözüm, diğerlerinin hatalari değil, iyi taraflari, neyin eksik olduğu değil, size bağışlanan şükredilecek güzellikler.

Tuğba'nin bana önerdigi ve oldukca işime yarayan bir metod, sürekli aklimdan geçen olumsuz beş-on düşünceyi not alıp, olumlu düşüncelerle kağıt üzerinde değiştirmek ve yazdıgım olumlu düşünceleri hergün iki-üç kez sesli okumak. Bir örnek vermek gerekirse, ki bu düşünce hemen hergün yoklar beni, "Çok yorgunum." Bu düşünce şöyle değistirilir: "Oldukca enerjik ve dinç hissediyorum kendimi."

3. İLHAM VEREN KİTAPLAR OKU: Mümkünse sabah ve akşam, 15-20 dakika da olsa size kendinizi iyi hissedirecek kişisel gelişim kitapları okuyun. Özellikle de kendinizi cok iyi hissetmediginizö enerjinizin ve güveninizin düşük olduğu, zamanlar bunu mutlaka yapın. Bunun faydasini kardeşim de, ben de çok gördük.

Bu kitaplar, bize fikir verir, kendimize güvenimizin artmasını sağlar. Birçok seferinde de parmaginizi birturlu üstüne koyamadığınız sorunlarınızı kesfetmenizde ve çözmenize güzel örneklerle yardımcı olurlar. Ben bu kitapları okudugumda genelde aklima bir sürü yeni fikir gelir. Size tavsiyem, bir not defterini yaninizda tutup, bu fikirlerinizi kaydetmeniz. Cünkü ne kadar harika olsalar da, yeni fikirlerimizi kolayca unutmak mümkün.

Kısa bir süre içinde önerdiğimiz kitap listesini yayinlayacagiz.

4. GÖZÜNÜN ÖNÜNDE CANLANDIR:
İstediğiniz başariyi, hayalini kurduğunuz hedefi gözünüzün önüne getirin. Mümkünse o anı her yönüyle hissedin: koklayın, dokunun, tadın, tum duyu organlarınızla yaşayın. Örneğin daha çok tatil yapmak istiyorsunuz, deniz kenarındaki palmiyeleri, dalgaları, kumu güneşi görün, denizin tuzunu tadın, rüzgarı yüzünüzde hissedin, dalgaların hışırtısını duyun.

Ulaşmak istediğiniz her neyse, bunu gözünüzün önüne getirmek, başarılı olma olasılığınızı defalarca artıracaktır. Gözünüzün önüne getirmek dışında, elle dokunulabilir bir hale de getirebilirsiniz. Örneğin, işyerinde ulaşmak istediğiniz pozisyonu, bir kağıda yazıp hergün görebileceğiniz biryere iliştirin. Ben hergün kullandığım bir not defterinin ilk sayfasina yazmıştım. Hergün gördüğüm bu not, hergün hedefime odaklanmamı sağlamıştı ve bir yıl içinde bu pozisyonu elde ettim.

5. OLUMLU İNSANLARLA BİR ARADA BULUN:
Çok yazik ki, olumsuz insanlar her yerde. Sürekli şikayet ederler, sizi eleştirebilirler, dertleri hiç bitmez, hayattaki hersey onlari sinir eder, hep ayni sorunlari size anlatıp dururlar. Her ne kadar, bu insanlara kibarlık yapip, onlari dinlemek istesek de, bu kendimize kötülük etmektir. Bu insanlarla olan ilişkilerinizi en az seviyeye indirin ya da onları da sizinle birlikte tutum değiştirmeye davet edin. Unutmayın, çevrenizdeki insanlar, hayatinizdaki basari ve mutluluk icin çok önemli bir rol oynarlar.

Düşünce tarzınız değiştikçe göreceksiniz ki, etrafinız da sizin gibi olumlu düşünen insanlarla dolmaya başlıyor.

Olumsuz insanlar dışında, sürekli üzücü haberler etrafında dönen medyadan da olabilecek kadar uzak kalın. Medya, bir çok zaman korku ve endişelerimizden para kazanıyor. Buna yem olmamaya calışın. Ben günlük olaylari internet üzerinden gazatelerden takip ediyorum, ama çok üzücü bir başlık gördüğümde okumamaya dikkat ediyorum. Biliyorum ki okursam tüm gün bu kötü haberin etkisinden kurtulamayacağım.

6. DAHA FAZLA GÜL:
Gülmek herkese iyi gelir. Komik bir kitap, benim içinse romantik bir komedi bu konuda cok iyi geliyor. Bir de kahkahası bol arkadaşlarımla vakit geçirmek.



Bunlar bizim işimize yarayan, naçizane fikirlerimiz. Yazdıklarımızın, bir kişinin bile hayatinda olumlu bir etkisi olursa, bizim blogumuz amacına ulaşmış olur. Kolay gelsin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel olmuş, tebrikler, kişisel kitap tavsiyeleriniz de eminim çok renk katacaktır.