Sayfalar

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Kariyer ve Tutum



Okulda öğretilmeyen, ancak sadece kariyerimizi değil, bütün hayatımızı şekillendiren bir yaklasimdir tutum. Kim olduğumuzu, performansımızı,ilişkilerimizi ve mutluluğumuzu ilk önce tutumumuz belirler.

"Dünyanın sana iyi davrandığını mı düşünüyorsun? Eğer dünyaya karşı tutumun mükemmelse, elde edeceğin sonuçlar da mükemmel olacaktır. Eğer hayat hakkında şöyle böyle hissediyorsan, hayatın sana verdiği karşılık da şöyle böyle olacaktır. Kendi dünyan hakkında kötü hisler içindeysen, hayattan sadece olumsuz karşılık aldığını göreceksin." diyor John C. Maxwell "Kazanan Tutum" adlı kitabında.

Olumlu bir tutum bir günde elde edilebilecek bir şey değil. Özellikle de hayata olumsuz bakan, biraz şikayetçi ve sıkça sorunu başkalarında arayan bir yapıya sahipseniz. Sanırım birçoğumuz ara sıra bu ruh haline giriyoruz. Ancak, tutumumuzu değiştirmek mümkün ve elde edilecek sonuçları düşününce kesinlikle sarfettiğimiz çabaya değecektir.

Tutumumuzun daha iyiye gitmesiyle elde edecegimiz sonuclarin birkaçı şunlardır:

  • kendimizi iyi hissetmek,
  • yeni, taptaze bir enerji ile dolmak,
  • kendimize güvenimizin artması
  • başarı,
  • ve en onemlisi mutluluk.


Olumlu bir tutum,  başarı ve mutluluğa çıkan yolun ilk adımıdır. Hayat şartlarımız herzaman ideal olmayabilir, bu sartlari kontrol edemeyebiliriz ama tutumumuz bizim kontrolümüzdedir.

Üstelik, olumlu tutum oldukça bulaşıcıdır. Tutumunuzu olumlu bir şekilde değiştirerek, etrafınızdakilere de ilham verip, bu olumlu havayı onlara da aşılarsınız. İnsan kendinden memnun ve mutlu olduğunda bu direk dışına da yansır. Elle tutulamayacak, düşüncelerinizde yaşayan tutumunuz aslında  yürüyüşünüzden, el kol hareketlerinizden ve gülüşünüzden her halinize yansır. Bu olumsuz tutum için de geçerlidir.

Peki nereden başlayabiliriz tutumumuzu başarı ve mutluluğumuz için şekilenlendirmeye?

H. Jackson Brown diyor ki, " kendinizi değiştirmek için sahip olduğunuz gücü hiçbir zaman hafife almayın. "  Doğru tutumu yakalamak için başlangıç, böyle bir değişime ihtiyacimiz oldugunu farketmek ve bu değişimin kendi kontrolümüzde olduğuna inanarak harekete geçmektir.

Tutumumuzun şekillenmesinde cevremizin önemi de çok fazladır. John C. Maxwell bunu şu benzetmeyle çok güzel anlatıyor:  "Hindilerle yaşarken, kartallarda yükselmek çok zordur." Düşünce şeklimiz hayatımızda ki ilşkilerimizle, yaşam tarzlarımızla kalıp alır. Ailemizin bize verdiği eğitim, değer yargıları ve arkadaşlıklarımız düşünce şeklimizi etkiler. Peki bu konuda ne yapılabilir?

"Tutum Nasil Degistirilir?" baslikli yazımızda adım adım tutum değistirme konusundaki önerilerimizi okuduğumuz kitaplar ve deneyimlerimiz eşliginde sizlerle paylaştik. Lutfen bir goz atin.

Hiç yorum yok: